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Robert Lugner, M.Sc.


Oberingenieur C-ISAFE

Tel. +49 841 9348-3340
E-Mail Robert.Lugner@carissma.eu
Raum: H024

Publikationen

2025
SEQUEIRA, Gerald Joy, Maximilian INDERST, Redjon XHIKU, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2025. Sigmoid-Based Method for Longitudinal Crash Pulse Prediction in Intelligent Vehicles. 2024 IEEE International Conference on Vehicular Electronics and Safety (ICVES). Piscataway: IEEE. ISBN 979-8-3503-8727-8. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ICVES61986.2024.10927899
2023
INDERST, Maximilian, Robert LUGNER, Thomas BRANDMEIER, Shaen MEHRZED, Gerald Joy SEQUEIRA und Marcelo GRIEBELER, 2023. Definition of Requirements for the Temporal Accuracy of Inevitability Evaluation in Integral Pre-crash Systems. FAST-Zero'23: 7th International Symposium on Future Active Safety Technology toward Zero Accidents - Proceedings. Gobancho: JSAE. Verfügbar unter: https://tech.jsae.or.jp/paperinfo/en/content/conf2023-03.004/
BOOK, Mia, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2023. Relevanz von Bewegungsmodellen für Entwicklungen im Bereich des vorausschauenden Passiven Fußgängerschutzes: Schutz von verletzlichen Verkehrsteilnehmern. In: VDI WISSENSFORUM GMBH,, Hrsg. 14. VDI-Tagung Fahrzeugsicherheit, Fahrzeugsicherheit im Kontext neuer, nachhaltiger Mobilitätskonzepte. Düsseldorf: VDI Verlag, S. 325-338. ISBN 978-3-18-102426-3. Verfügbar unter: https://doi.org/10.51202/9783181024263-325
SEZGIN, Fatih, Daniel VRIESMAN, Dagmar STEINHAUSER, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2023. Safe Autonomous Driving in Adverse Weather: Sensor Evaluation and Performance Monitoring. IEEE IV 2023: Symposium Proceedings. Piscataway: IEEE. ISBN 979-8-3503-4691-6. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/IV55152.2023.10186596
2022
SCHLAMP, Anna-Lena, Kilian SCHNEIDER, Robert LUGNER, Gerald Joy SEQUEIRA und Thomas BRANDMEIER, 2022. Approximation of the overlap for integral safety systems. Fahrzeugsicherheit: Auf dem Weg zur Fahrzeugsicherheit 2030. Düsseldorf: VDI Verlag, S. 407-418. ISBN 978-3-18-102387-7. Verfügbar unter: https://doi.org/10.51202/9783181023877-407
SEQUEIRA, Gerald Joy, Anudeep Reddy KONDA, Robert LUGNER, Ulrich JUMAR und Thomas BRANDMEIER, 2022. Crash Pulse Prediction Using Regression Algorithm with Gradient Descent Optimization Method for Integrated Safety Systems. SAE International journal of transportation safety, 10 (2022)(2), 09-10-02-0009. ISSN 2327-5634. Verfügbar unter: https://doi.org/10.4271/09-10-02-0009
2021
LUGNER, Robert, Maximilian INDERST, Gerald Joy SEQUEIRA, Kilian SCHNEIDER und Thomas BRANDMEIER, 2021. Collision Prediction for Irreversible Pre-Crash Safety Measures. FISITA Web Congress 2020. Bishops Stortford: FISITA. Verfügbar unter: https://www.fisita.com/library/f2020-pif-033
LUGNER, Robert, Daniel VRIESMAN, Maximilian INDERST, Gerald Joy SEQUEIRA, Niyathipriya PASUPULETI, Alessandro ZIMMER und Thomas BRANDMEIER, 2021. Evaluation of sensor tolerances and inevitability for pre-crash safety systems in real case scenarios. 2020 IEEE 3rd Connected and Automated Vehicles Symposium (CAVS). Piscataway, NJ: IEEE. ISBN 978-1-7281-9001-3. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/CAVS51000.2020.9334578
LUGNER, Robert, Robert KRAUSE, Maximilian INDERST, Kilian SCHNEIDER, Gerald Joy SEQUEIRA und Thomas BRANDMEIER, 2021. Interface and Optimizations for Crash Severity Estimation and Inevitability Modelling in Pre-Crash Safety Systems. FISITA World Congress 2021. Bishops Stortford: FISITA. Verfügbar unter: https://www.fisita.com/library/f2021-pif-070
SEQUEIRA, Gerald Joy, Elnagdy ELNAGDY, Gokulesh DANAPAL, Robert LUGNER, Ulrich JUMAR und Thomas BRANDMEIER, 2021. Investigation of Different Classification Algorithms for Predicting Occupant Injury Criterion to Decide the Required Restraint Strategy. 2021 IEEE International Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC). Piscataway: IEEE, S. 204-210. ISBN 978-1-7281-9142-3. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ITSC48978.2021.9564868
SEQUEIRA, Gerald Joy, Bhuvan HARLAPUR, David OBANDO ORTEGON, Robert LUGNER, Thomas BRANDMEIER und Valentin SOLOIU, 2021. Investigation of Influence from Variation in Color on LiDAR Sensor for Perception of Environment in Autonomous Vehicles. In: MUŠTRA, Mario, Josip VUKOVIC und Branka ZOVKO-CIHLAR, Hrsg. Proceedings ELMAR-2021: 63rd International Symposium ELMAR-2021. Piscataway (NJ): IEEE, S. 71-76. ISBN 978-1-6654-4437-8. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ELMAR52657.2021.9550943
SEQUEIRA, Gerald Joy, Bhuvan HARLAPUR, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2021. Investigation of three-arc contour prediction algorithm on KITTI LiDAR raw data set. 2021 IEEE 94th Vehicular Technology Conference (VTC2021-Fall). Piscataway, NJ: IEEE. ISBN 978-1-6654-1368-8. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/VTC2021-Fall52928.2021.9625355
SCHNEIDER, Kilian, Robert LUGNER, Maximilian INDERST, Tobias WEIGL und Thomas BRANDMEIER, 2021. Verification of Crash Severity Estimation Algorithm for Autonomous Driving Using Real Crash Data. ICVISP 2020: Proceedings of the 2020 4th International Conference on Vision, Image and Signal Processing. New York: ACM. ISBN 978-1-4503-8953-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1145/3448823.3448850
2020
MOTHERSHED, David Michael, Robert LUGNER, Shahabaz AFRAJ, Gerald Joy SEQUEIRA, Kilian SCHNEIDER, Thomas BRANDMEIER und Valentin SOLOIU, 2020. Comparison and Evaluation of Algorithms for LiDAR-Based Contour Estimation in Integrated Vehicle Safety. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 23(5), 3925-3942. ISSN 1558-0016. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/TITS.2020.3044753
SEQUEIRA, Gerald Joy, Akshay PATEL, Shahabaz AFRAJ, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2020. FEM-based methodology for crash severity estimation in frontal crash scenarios. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2020(831), 012019. ISSN 1757-899X. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1088/1757-899X/831/1/012019
2019
SEQUEIRA, Gerald Joy, Robert LUGNER, Ulrich JUMAR und Thomas BRANDMEIER, 2019. A validation sensor based on carbon-fiber-reinforced plastic for early activation of automotive occupant restraint systems. Journal of sensors and sensor systems (JSSS), 8(1), 19-35. ISSN 2194-878X. Verfügbar unter: https://doi.org/10.5194/jsss-8-19-2019
SEQUEIRA, Gerald Joy, Shahabaz AFRAJ, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2019. LiDAR based prediction and contact based validation of crash parameters for a preemptive restraint strategy. 2019 IEEE International Conference on Vehicular Electronics and Safety (ICVES). Piscataway: IEEE. ISBN 978-1-7281-3473-4. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ICVES.2019.8906354
SCHNEIDER, Kilian, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2019. LiDAR-based contour estimation of oncoming vehicles in pre-crash scenarios. 2019 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV). Piscataway: IEEE, S. 2272-2277. ISBN 978-1-7281-0560-4. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/IVS.2019.8813825
2018
SEQUEIRA, Gerald Joy, Kilian SCHNEIDER, Robert LUGNER und Thomas BRANDMEIER, 2018. Concepts for Validation Sensor for Pre-Crash Information from Forward-Looking Sensors. Sensoren und Messsysteme: Beiträge der 19. ITG/GMA-Fachtagung; ITG-Fachbericht 281. Berlin: VDE Verlag, S. 585-589. ISBN 978-3-8007-4683-5. Verfügbar unter: https://ieeexplore.ieee.org/document/8436219
HELD, Patrick, Dagmar STEINHAUSER, Alexander KAMANN, Robert LUGNER, Thomas BRANDMEIER und Andreas KOCH, 2018. Radarbasierte Klassifikation von Fußgängern für Pre-Crash Systeme. Fahrerassistenzsysteme und automatisiertes Fahren 2018, VDI Berichte 2335. Düsseldorf: VDI Verlag GmbH, S. 137-150. ISBN 978-3-18-092335-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.51202/9783181023358-137
2017
SEQUEIRA, Gerald Joy, Robert LUGNER, Dagmar STEINHAUSER und Thomas BRANDMEIER, 2017. Investigation of intelligent features for CFRP structure in automotive safety systems. 2017 2nd IEEE International Conference on Intelligent Transportation Engineering ICITE 2017. Piscataway (NJ): IEEE, S. 18-24. ISBN 978-1-5090-6272-0. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/icite.2017.8056874
SCHNEIDER, Kilian, Gerald Joy SEQUEIRA, Robert LUGNER, Alexander KAMANN, Thomas BRANDMEIER und Raimund BURGMEIER, 2017. Verifizierung von Pre-Crash Informationen für die vorausschauende Aktivierung passiver Sicherheitsaktuatorik. 11. VDI-Tagung Fahrzeugsicherheit; VDI-Berichte 2312. Düsseldorf: VDI Verlag GmbH, S. 185-196. ISBN 978-3-18-092312-3.
2013
LUGNER, Robert, Gerald Joy SEQUEIRA und Thomas BRANDMEIER, 2013. Crash Detection with Structure-Borne Sound: Analysis of Plastic Buckling of Thin-Walled Circular Tubes. In: ZIEMANN, Olaf, Werner BOGNER und Jürgen MOTTOK, Hrsg. Applied Research Conference 2013: ARC 2013. Düren: Shaker Verlag, S. 50-53. ISBN 978-3-8440-2274-2.
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